Plakate
Alhier een bescheiden verzameling posters uit de voormalige DDR.
|
Kleur
Over de vroege dagen van de kleurentelevisie. "A big new dimension...!" Niet vergeten naar de nogal grauwe reclame te kijken. En hier ging het natuurlijk om de plaatjes en niet om het valse gezang.
|
Underwater bipedal locomotion by octopuses in disguise
|
Driepinter presenteert u trots:Neerlands eerste radar-installatie - vanzelfsprekend pedaal-aangedreven. [hier de hele plaat]
|
Niet springen hoor!
Wie wel springt loopt het risico op een dwarlaesie en wordt dan voor straf met een dikke rooie balk ertussen weer aan mekaar geplakt en moet de rest van zijn leven krom lopen.
Het is maar dat je het weet!
|
Freaks or Hippies?
couw is terug van een week lamballe en uitwaaie en het is meteen prijs. Alhier kant A en kant B van de ultieme plaat voor den schizofreen.
Hoezo, stereo?
|
Xa TwibiXa twibi xa twibi, twibi twibi, xa twibi xa twibi, twibi twibi twibi, xa twibi oeh, smedi xa twibi, twibi twibi, smedi xa twibi, bdoo? xa twibi, smedi xa twibidi, smedi, xa twibidi oeh -ch, ch, ch
| | |
|
Heb meelij :-(Polters baas is al meer dan een jaar aan het reorganiseren en acht het nodig de veroorzaakte chaos af te ronden met een 'cultuurverandering'. Daarom mocht Polter met zijn directe collega's vandaag van 9.00 tot 22.00 (!) naar deze woordengoochelaarster en dialectica luisteren.
En morgen nog een dag...
|
Propaganda
Hoewel de swing en jazz muziek in Nazi Duitsland als enartet gold en dientengevolge verboden was, zagen de heren propaganda meesters er toch ook mogelijkheden in. Charlie and His Orchestra speelden de populaire swing hits uit die tijd onder andere voor Europasender Bremen, waar William Joyce (Lord Haw Haw) via de korte golf zijn programma presenteerde, engelstalig en op de geallieerden en de bezette gebieden gericht. Het ging daarbij om een mix van politieke satire, demoraliserende berichtgeving en populaire muziek. Dat veel mensen werkelijk luisterden (meer dan een kwart van de Britse huishoudens!) had vooral te maken met de berichten over en van krijgsgevangenen en veel minder met de muziek die gespeeld werd.
Leider van Charlie and his Orchestra was Lutz Templin, vreemd genoeg niet eens lid van de partij. Hij moet het voor het geld gedaan hebben. Er zullen allicht een stel smiechten meegedaan hebben, maar andere musici moeten of hun huid hebben willen redden of ze wisten niet eens wat ze eigenlijk speelden. Veel musici speelden gedwongen mee, zo ook een sloot Nederlanders die door de Nazi's ingezet werden nadat dezen het Ernst van 't Hoff orkest hadden opgeheven wegens het spelen van foute muziek.
De zanger en naamgever van de band was Karl "Charlie" Schwedler, een Duitser die het engels perfect beheerste en regelmatig naar neutraal en bezet gebied afreisde om nieuwe platen te bemachtigen. Hij was ook degene die de teksten schreef. Want hoewel de meeste liedjes onschuldig beginnen en het origineel getrouw volgen, komt halverwege meestal een wending waar Karl in spreekgezang rechts en links sneren uitdeelt.
Hoewel de bandleden tot de beste Europese jazz musici uit die tijd behoorden, klinkt de muziek toch nogal stijf en zijn solo's uiterst zeldzaam. Men wilde dan ook een zo groot mogelijk publiek bereiken, een publiek dat het liefste naar Paul Whiteman en Glenn Miller luisterde.
Erg veel van deze liedjes achter elkaar kan ik niet verdragen, maar je moet het toch eens gehoord hebben, daarom allen hierheen.
|
Koelkast[click the pic]
|
Mooie plaatjes
van Stina Persson alhier in de portfolio
|
|
|
DRIEPINTER
|
Driemanslog
Uitgangspunten
1. Dit log gaat niet noodzakelijkerwijs over bier en/of melk
2. Elke logger post wanneer het hem uitkomt
3. Noch op het aantal posts, noch op het tijdstip van posten is een beperking van kracht
4. Niemand grijpt in in andermans postings
5. Algemene normen van fatsoen en betamelijkheid (onderling te bepalen onder het genot van enige alcoholische versnaperingen) worden in acht genomen
|
|
LINKS
|
|
ARCHIEF
|
|
|
|
|
|